keskiviikko 24. maaliskuuta 2010

Huitsin nevadassa, osa 3: San Francisco (16.3. 2010)

Reissumme kolmas ja viimeinen osa on mukana pelkästään sen takia, että sen taustalla on hassu sattuma :)

Paluumatkamme kulki menomatkan tavoin San Franciscon kautta, mutta tällä kertaa koneen vaihtoaika oli viisi tuntia. Viisi tuntia on rasittava aika istuksia lentokentällä ja niinpä päätimme porhaltaa keskustaan kuluttamaan ajan paremmin. Lentokentän infon täti meitä varoitteli, että muistamme sitten lähteä tarpeeksi ajoissa keskustasta takaisin, sillä junamatka keskustan ja lentokentän välillä kesti 45 minuuttia.

Juoksimme junaan, matkasimme 45 minuuttia keskustaan, hyppäsimme järkeväksi katsomallamme asemalla pois ja lähdimme kävelemään ripeään suomalaistahtiin San Franciscon kukkulaisia katuja kohti rantaa. Chinatownin läpi vipelsimme puolijuoksua - pysähtyä ei ehtinyt ;-)

Juoksumme palkittiin, sillä rannalta näimme niin Alcatrazin vankilasaaren, Golden Gaten kuin laitureilla makoilevat hylkeetkin :)

Paikallisessa Hard Rock Cafessa piti pysähtyä ostamaan uusi paita, sillä kaikki vaatteet olivat totta kai matkalaukuissa jossain lentokentän uumenissa - ja sen verran hiki tuossa reilun viiden kilometrin lenkkeilyssä tuli, että ajatus vajaan vuorokauden istumisesta lentokoneessa niiden hikisten vaatteiden kanssa ei tuntunut kovin houkuttelevalta... ;-) Ehdimme siis hyvissä ajoin takaisin lentokentälle ja Lufthansan pitkälle lennolle.

Mutta, San Francisco tuli vilkaistua ja sinne on ehdottomasti mentävä joku kerta ihan kunnolla ajan kanssa :)